Hey!look here =)

31.10.09

ingin bercuti?

Alhamdulillah...im getting okay sudah ni...be +ve...+ve..+ve...letting go some of the things that stick in my head really help me to calm myself...people around not remember much the memories of ours which made me feel like a memory storage..hahhaa...sebab aku kan sentimental..there is nothing wrong being sentimental actually..its a blessed attitude because some memories can be a reason to smile and go on with life..but sometimes it comes with uneasy feeling...sooo..im slowly go on with life and dont think too much about it..its so stupid bah...definitely im getting over it...

ohya...aku baru lepas baca entry one of my fav.blogger..bvlgarigirl..blogger ni org semenanjung tapi belajar di Sabah..she wrote about "kenapa perlu ke Sabah" sebab ada someone tanya dia pasal tempat2 di Sabah..its interesting to read all the places that listed..even kelapa bakar di Tuaran pon ada?...haaa..itu baru namanya jalan2 di Sabah...hahahah.. I mean pelusuk2 kecil pon dia dah pegi..erm...if I myself as a tourist..teringin nak pegi tempat2 makan yang best..yang only local people know..bukan setakat shopping mall..bangunan2..too boring..im not into shopping..lainla kalau tempat tu dapat lagi murah..hahaha...MURAH tapi LAWA ...ataupun..LAWA dan MURAH...sama ja ka ni?...hahaha...arghh..i sound so cheap!..hahaha

erm...I started to think nak bukak tourism guide company...ada ka term ni?.. =P antam jak!....dan target aku adalah pelancong tempatan...kalau dapat pelancong luar negara...itu sudah bagus!...aku percaya ramai Sabahan pernah ditanya dengan soalan2 yang macamni..

-berapa tambang?
-mana tempat yang best?
-kalau mo naik gng. Kinabalu, berapa bajet?

Mostly pasal tempat dan bajet..hurm...tak smua yang pergi bercuti tu punya bajet berkoyan-koyan..sekadar yang ada tapi boleh la dibawa belayar..dan sebenarnya melancong bukannya mahal sangat kalau betul2 merancang..kalau overbudget tapi bermakna..tak apa..tapi kalau tertipu?...aiseh....

aku pernah terfikir..kan bagus masa dorang tanya aku soalan..aku boleh bagi jawapan macamni...

(senyum dulu)..nak pergi Sabah ka?..bagusla..pertama sekali tentukan ko nak pegi bercuti tempat yang macamana?...nak ber'shopping'?..nak yang nature?...gunung..pulau..snorkling?...nak yang extreme?..white water rafting....4WD...Scrambler?...lepas tu tentukan bajet...(kasi dia respon..)

(senyum lagi) Kalau betul2 berminat..saya boleh tolong sebab saya tahu perkhidmatan yang sediakan pakej percutian macam yg ko mau tu...bla..bla..bla...

hahahahahaha...adeh..way too far sudah angan2 nih...tapi tak mengapa...kawan aku cakap..sebab angan-angan la DISNEY wujud..tapi perlu ada usaha jugak la...

Hurm...angan-angan sudah ada ni...tapi part USAHA tu...where should I start...take a course?..atau kerja d mana-mana tourism comp.?...hoho...perhaps!...ohya..baru teringat nak cerita pasal TERATAK RIVERVIEW... akan dibuat jugak tuh....

Percutian bukanlah benda yang kita perlu hari-hari..tapi ada satu-satu masa rasa macam mo escape ja kan?..huhu

haih....

Ada suatu petang masa tu..aku dan ummi were on our way nak pegi pekan beaufort..kereta kami berselisih dengan dua van tourism berturut-turut...something caught my attention..setiap van tadi tertulis OIB.....ketinggalan zaman bah ni..jadi aku pon tanya ummi...

"ummi, apa tu OIB?"...
"Yang mana?"...
"Tadi di van tu..OIB..OIB stand for what?"...
"Owh...itu..Only In Borneo.."
"Owh...nice..." aku senyum....

Like myself..only in borneo..not in paris...not in rome....aduii..mau juga baaah...hahahhahaa....




3 komen masuk:

hasni berkata...

wei
aku pon br 1st dgr
OIB
hehe
bnyk bah tmpt d sbh lom p
kk pon da habis tawaf lagi
adei

Zu berkata...

dulu pernah gak plan ngan hubby nak bukak tourism guide tp plan tinggal plan hehehe:D

neesa_jun berkata...

hasni:aku pon..sipitang yg 3jam dari kg tu pun aku blum sampai.

zu:hehehe...ada harapan lagi tu sis.

marx:
1st,indeed very true...

2nd,OIB is ur fren's company...dorang cover d mana lagi tu?

3rd,jadiguide saya di ranau please.

4th,i will!

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]