Hey!look here =)

26.10.10

Sudah dapat!

Alhamdulillah..im one step closer to pursue my short-term plan....sebenarnya begini..sebelum aku pergi konvo aritu aku ada berazam dengan diri sendiri yang aku nak cari keja lepas dua minggu balik dari konvo..

Tapi selepas ja balik dari konvo, aku ubah fikiran...aku tak jadi nak cari keja sebab dengar khabar angin keputusan posting akan kuar 21 okt lepas....sekali ditunggu..khabar angin tetap khabar angin....langsung tak betul.....jadi makin kecewa la aku..urge nak dapatkan duit sendiri pun makin meninggi walaupun kadang2 rasa berat nak tinggalkan rumah...well...home is home..no place like home....tapi sampai bila macamni...duduk rumah menunggu bulan jatuh ke riba....tahi burung pun belum tentu jatuh kalau tunggu macam ni.....

Maka langkah demi langkah aku gagahi..tinggalkan teddy kesayangan di rumah......pergi ke KK...find a job...and now i got a job...day after tomorrow baru start keja.....rasa bersyukur dan berdebar sebenarnya.........sebab i dont really telling them detail. about my background..huhuhu..dia yang salah faham.........bukan salah ku.......

Actually, masa aku apply tu aku kena isi form...basic procedure..dan bahagian education dalam form tu aku letak SPM ja....then pengalaman keja plak letak pengalaman keja kilang dulu...

Dah siap isi borang tu, datang lah boss ni...tanya pasal aku punya pengalaman keja....pastu tanya pasal aku punya education.....dia tanya "lepas u berhenti keja dari kilang...u buat apa?"...aku cakap la sambung belajar...pastu dia tanya....."dalam bidang apa?"....aku cakap education....muka dia dah berkerut..mungkin dia tak paham....pastu dia tanya balik..."education?".......ya.......aku jawab ragu2 sebab aku malas la nak bagitau aku apply pendidikan tengah tunggu posting......

"Education..."..rupa2nya boss tu masih cuba untuk faham...aku pun cakap..ya education..sambil aku tunjuk borang yang aku isi....tiba2 plak boss tu kata...."ooooo...ok2...."

sekarang aku pulak yang tak paham apa yang bos tu paham.....huhuhuhu....apa2pun aku dah mula start keja lusa...esok ada masa untuk prepare....alhamdulillah.....harap sangat 1st day wont be so bad...insyaAllah.............

so....Happy blogging people!

0 komen masuk:

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]