Hey!look here =)

12.11.10

Perlu sokongan moral.

Aku rasa aku adalah orang paling lemah sekarang ni....rasa sedih..kecewa..gara-gara apa yang aku harap-harapkan tak menjadi....rasa macam bongok ja frust menonggeng macam ni...baru diuji macam ni dah rasa hati berkecai-kecai pecahnya...napa nama aku takda dalam list posting d sabah??waaaaaa..........sukar untuk diterima......nak nangis pun rasa macam tak berbaloi...jadi buat muka muram ja lah....erm..........
Arini 2nd off day aku...dah hampir dua minggu aku keja kedai bakery tu...kejanya mudah..tapi banyak..kadang2 rasa macam robot ja...asyik buat pergerakan sama tanpa bercakap berjam-jam lamanya....nasib la ada new worker baru masuk, Yan namanya...terkeluar jugakla suara aku masa bekerja..kalau tak, aku lebih banyak diam umpama simpan mutiara dalam mulut...huhu....
Aku rasa macam sponge kering yang nak absorb air sebanyak yang mungkin dalam masa dua minggu ni..tau sajalah sebagai orang baru ni banyak benda tak tahu..benda simple pun terketar-ketar nak buat...aku paksa diri cepat belajar..sebab dengan cara tu ja aku rasa selesa untuk buat kerja sebab aku tau apa yang aku perlu buat...takda la duduk tercongok menunggu arahan..mengharap orang....
Sepanjang kerja ni juga macam-macam karenah orang aku jumpa...ada yang nice..ada yang memaksa..ada yang cerewet...ada yang snobbish...tak lupa juga ada customer yang langsung tak tahu cakap bm n english...tau cakap mandarin ja...maunya jadi ayam dan itik bila aku communicate dengan customer tu....nasib la ada Yan...dia leh paham mandarin...rupa2nya customer tu nak tukar duit seposen2 dia kepada dua posen bulat....adeh....
Macam2 realiti lah yang terjadi di kedai tu..ada juga yang tak disangka-sangka...mungkin akibat terlalu lama berkurung di umah...terkena culture shock sekejap bila dapat tahu peel anak remaja sekarang...apa2pun...i'll always be resilience..insyaAllah...walaupun aku sentiasa menjadi yang lain daripada yang lain.......huf.........
I guess thats all for today..if anyone read this post..pray for this girl..pray that her name will be listed in posting list this 15 nov.....
Happy blogging people................

1 komen masuk:

@Fr!^n@ berkata...

i wish u all the best for da posting... kalau dapat alhamdulillah dekat dengan family... tapi kalau tak dapat plak.. mungkin ada hikmah di sebaliknya neesa...

jgn sedeyh sangat ok.. :)
hugs!!!

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]