Hey!look here =)

25.4.11

Salah anggap


It has been a long time since my last update for the illusionist kill his wife..gosh..that awful isnt it?...huf...well..no update doesnt mean no life..bare that in my mind...sometimes i feel sorry for not updating my blog..but seriously i dont know what im sorry for...blurgghh!!!

Life been busy as a teacher recently...and i just came back from my hometown...beaufort...what im about to write here is a normal situation i had and sometimes i g
ot annoyed from it...

im gonna write them in Malay...

Saya sedang mencari teksi untuk balik ke asrama...almaklumlah tiada kereta....

"Ya, Teksi?" tanya pemandu teksi.

Saya angguk. Lalu dia tunjukkan teksi lama yang parking depan milimewa..saya turuti pemandu teksi tu.

Saya ambil tempat duduk belakang.Pemandu teksi bertanya tujuan.

"SMK Gunsanad" jawab saya ringkas.

"Owh, tinggal asrama?" pemandu teksi cuba meneka.

"Ya" saya jawab pendek.tiada niat mahu jadi peramah.

"Owh, ko tingkatan 4 atau 5?"pemandu teksi cuba meneka lagi.

Saya terketawa kecil...dalam kepala saya cuba memilih jawapan apa yang harus diberi.Nak jadi budak sekolah kah atau mengaku saja saya ni cikgu...

Akhir..."Saya cikgu" saya jangka dia akan terkejut.

Memang betul.Pemandu teksi tadi terus menoleh ke belakang.Reality check maybe.LOL!

"Sorry, saya pikir student tadi"

Perbualan kami berkisar tentang sekolah dan pelajar.Tak lama sebab sekolah saya dengan pekan pun dekat saja.

" Terimakasih cikgu" ucap pemandu teksi.

Saya hanya tersenyum sambil menghulurkan duit tambang.

Inilah situasi normal saya...selalu disalah anggap sebagai pelajar..yang ini entah kali keberapa...itu belum lagi pelajar yang menganggap saya 'kakak senior' sebab saya berpakaian sweater dan tracksuit saja...

Saat yang saya paling suka adalah saat mereka ini tahu saya bukan pelajar,budak,kakak...tapi cikgu...mereka terkujat!..HAHAHAHAAHAHAHA......

apa yang mereka lihat pada diri saya?...mungkin begini....

0 komen masuk:

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]