Hey!look here =)

8.6.11

no matter how happy how sad...life must go on...

Esok genaplah seminggu kali terakhir saya nampak dia depan mata...rindunya...........dah la rindu..masing-masing dirembat kesibukan kerja..takda masa nak bercakap...even talk on phone selama 5 minit...nanti masing-masing surrender nak tidoq....

erm...baru sekarang saya nampak hikmah sesetengah kejadian.. dulu saya rasa hidup saya macam drama...macam-macam plot...macam sinetron indonesia..ada saja halangan..ada suka duka..berperang dengan emosi sendiri....sampai saya bertanya kepada diri sendiri kenapa semuanya rasa seperti TERLALU dirancang.....seperti ada kuasa hebat yang menghalang....tak kira bagaimana saya impikan...pasti ia berubah menjadi sesuatu yang saya tak sangka...masa tu saya lupa...Allah swt lah perancang yang terbaik di dunia ini..Dia tahu apa yang terbaik untuk hambaNya...dan saya terima dan redha jika inilah ketetapan Allah pada saya...saya akan berhenti bertanya kenapa saya. Ini masanya memperbaiki masa depan...masa lalu yang mengajar saya menjadikan saya pada hari ini sama sekali tidak akan saya lupakan.....

Saya gembira kerana berita yang ingin saya dengar sudah dikhabarkan...saya gembira kerana saudara mara dan sahabat handai mendoakan kebahagiaan saya....saya yakin semuanya sudah terletak di tempatnya sendiri....insyaAllah.....

Sama seperti apa yang terjadi pada Sung-Bong...mungkin dia diberi kesusahan pada awal hidupnya...kini dia mampu membuatkan hampir seluruh dunia menangis gembira...bersorak untuk Sung Bong.....siapa sangka remaja ini hidup dengan suara emas.......

3 komen masuk:

bvlgarigirl @ Arianna berkata...

I am happy for you neesa...Hugssss sambil menitis air mata

@Fr!^n@ berkata...

neesa babeh... :)

Good point.. memang DIA maha mengetahui dan manusia ni selalu rase mereka je betul.. huhu sedangkan DIA sebetulnya rancang semua itu untuk kebaikkan diri kita sendiri tanpa kita sedari..

Semua dugaan untuk kuatkan diri kita sendiri... kenapa dan macamana semua ini berlaku??? hanya pada DIA yang ada jawapan..dan kadang2 kita pun tak tahu apa jawapannya..

Ape pun...saya tetap doakan yang terbaik untuk awak.. semoga awak bahagia di samping yang tersayangs!!

Take care neesa!!hugss!!mwahh:-*

neesa_jun berkata...

yanna: thanks yanna..great to hv u here...hugs warmly........

base: rasa lega2 sangat2 bila Allah tunjukkan sebab musabab n hikmah kejadian...i couldnt agree no more..u r absolutely rite~...thanks base!muax!

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]