Hey!look here =)

24.4.09

apa? II

hpelik la dunia ni.lucu.orang mau apa yang kita ada.tapi kita pulak mau apa yang orang ada.tak boleh ka masing2 puas hati dengan apa yang dorg ada.aku cakap pasal situasi aku nih.bukan orang lain..tapi ramai yang rasa begitu kan?...sebab tu la aku jaga yang aku ada sebab aku tau orang lain terpaksa melalui kisah yang tak best untuk peroleh apa yang aku ada.Betul ka kepuasan tu x pernah wujud sebab orang selalu cakap..manusia tak pernah puas.tamaknya manusia kalau begitu...dah la makhluk paling berakal...jadi pulak makhluk yang tak pernah puas...susah sangat ka nak puas dengan apa yang kita ada..bersyukur dengan yang kita ada..kalau bercakap pasal kejayaan pulak..jangan cakap pasal puas..puas bukan benda yang negatif pun kan...boleh jadi pendorong untuk terus berjaya.macam aku...kalau aku terus-terusan puas dengan pointer begini..mana la ada usaha lebih untuk lebih berjaya...so...bagus la jugak manusia ni kalau tak pernah puas kan...kebelakangan ni aku macam memberontak2 sedikit...dia tau apa maksud aku.erm....aku mintamaaf...aku cuba untuk simpan semua yang kita ada..berjanji takkan rosakkan apa yang kita ada..tapi keadaan luar sentiasa menguji...aku cuba bertahan lagi.aku perlukan kepercayaan...cemburu tanda sayang?..ya..aku pun cemburu..aku pun sayang dia...ada beberapa perkara yang sukar dijelaskan..benda tu melekat di dalam hati..seperti selalu..aku percaya kadang2 masa itu la ubat yang paling baik...berikan masa dan ruang...keadaan akan kembali macam dulu.....adakah aku cuba menjadi aku atau aku cuba menjadi yang dia mahu...itu yang aku sedang fikir...aku memang aku yang dia mahu tapi ntah macamana aku rasa aku bukan seperti yang dia mahu...tengah memaki diri sendiri ni...orang lain tengah pulun study, aku pulak melayan perasaan...aku menulis untuk terapi....sekian saja terapi untuk hari ini.

2 komen masuk:

@Fr!^n@ berkata...

dalam diri manusia ade lubang... lubang tuh tak penah penuh sebab tuh la kite tak pernah puas ngan ape yg kite ade.. ehuhuhuhu <- kate2 nih diambil dr ceta hell boy 2.. :D

neesa.. cuba bertahan.. :) jangan simpan dalam hati.. settlekan elok2.. :> hugsss

bvlgarigirl @ Arianna berkata...

neesa just be urself!

bagus la terapi hujung minggu ni. good one =)

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]