Hey!look here =)

14.9.11

Nota sebelum........

ok...ini catatan aku sebelum aku daki Gunung...yer Gunung...Gunung apa lagiiiiiii...Kinabalu la.....bukan nak berlagak tapi nak kongsi...nota ni untuk aku baca balik after aku balik dari mendaki nanti....

Aku nervous ni...takut gak. Kawan aku cakap jangan underestimate Kinabalu oooo...bahaya....ketinggiannya satu hal....keselamatan dan alam mistik di sana jangan coba2 ya.....

Duit banyak dah habis beli barang2 persediaan...sekarang ni cuma tinggal windbreaker dan yang paling penting..kasut!...aku nak cari kasut yang tapaknya bagus..ada grip!..maklumlah sekarang ni musim hujan...risau jugak....

Pasal stamina...huh..toksah cakap la...bukan nak bangga...tapi nak nangis ada laaaaaa!!huhu..sebab aku nyer stamina cukup nak naik bukit ja kot...arini kena tawaf sekolah pun dah naik sengal2..sakit2 kaki aku ni ha....ape?training?jogging?...adalah jugak sekali dua...huhu...mampuih.....



Nampak cam xjauh ja kan??


Kawan2 cikgu yang lain cam xcaya ja aku nak daki gunung...like they ask me 3,4 times for confirmation...huhu...ontahla....aku sandarkan pada semangat ja ni...semangat yang aku tanam sejak dalam perut lagi....eh,betul...x tipu....bapa aku pernah cerita...dulu mak aku berkobar-kobar nak naik Kinabalu...dah siap training...tapi tup2 dapat tau mak aku mengandung dua bulan waktu tu..cancel naik Kinabalu....bapa aku tak kasi....sapa x sayang bini oiii....hahahaha(sesuai ke aku cakap camtu??)...korang boleh agak tak sapa yang ada dalam perut mak aku masa tu....hehehhe...yer..aku la tu......kan aku dah cakap...tak tipuuuuuuuuu......

Apa2 pun kejadian...aku tetap bayangkan diri aku berada di puncak Kinabalu dan bersolat subuh di sana..insyaAllah...orang kata cantik pandangan matahari terbit...saaaaaaaangat cantik....so tak sabar jugak ni....esok jam 6pm kami akan bertolak ke Ranau...semoga perjalanan dan pendakian kami seramai 23 org untuk rombongan kali ni selamat...insyaAllah................





Kawan2 pesan bawak coklat banyak2...buat makanan tenaga masa mendaki nanti....



LIKE!! kalau kamu nak naik Kinabalu jugaaaa!!!yahuuuuuu!!!!

8 komen masuk:

...MiSS UmMi... berkata...

gud luck....:)

neesa_jun berkata...

miss ummi: tq!!!!

kpah k-poh berkata...

jalan berkumpulan..takut terpisah nanti sesat...

neesa_jun berkata...

kpah k-poh: tq kak!ada nak cita ni..huhu

kjaharun berkata...

seronok laaa, dapat daki gunung..

neesa_jun berkata...

yup2!best~hehehe....pengalaman xdpt dlupakan~

una berkata...

nice.. una haritue daki gunung jerai yg rendah ja pun tue penat amat2... chayok!!! =)

neesa_jun berkata...

huhu..tu la...hey, u shud try gunung kinabalu plak!...best sgt!! =)

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]