Hey!look here =)

8.9.11

Pelajar bengang dengan aku

wuh!lama gila tak ber'aku-aku' dalam blog ni...gini baru la rock!haha...arini mood bengang!rock!ganas!huaaaarrggghhh!!!.....

arini aku masuk kelas 4XYZ..dipendekkan cerita..semasa aku tengah mengajar.tetiba ada pelajar yang duduk belakang bertepuk tampar..maybe bergurau la tu..so aku cuba pisahkan..aku suruh sorang budak tu pindah tempat duduk...Fuh!Punya besaarrr ego dia...dia langsung tak mau...muka dia dah hangus bengang gila dengan aku..kepalanya terpusing sana sini..matanya dah menjeling tanda tak puas hati..aku siap ugut kalau dia tak mau pindah aku keluar dari kelas dorang..kekekeke...cam bodoh punya ugutan..saja ja tu..play along the ego game...

Bila aku dah ugut gitu..budak2 lain terus berlumba2 nak offer ganti budak tu..dorang pulak yang nak pindah tempat duduk...so bila fikir logik..tak guna aku buang masa aku layan budak keras kepala camtu...so i said.."Fine~x mau pindah..x pa..kasi keras la kepala kau sana"...

Aku terpikir gini ka adik2 aku masa di sekolah..haish......aku tegur dia tu bukan apa..aku cuma xmau dia hilang perhatian semasa aku mengajar sebab asyik bermain di blakang kelas....sebab aku tengok budak ni masa aku bagi latihan..kerjanya bercerita..sambil buku latihan kosong tertadah di atas meja...paling bagus dia boleh buat ialah salin soalan..lepas tu bercerita....tapi bila aku suruh dia pindah tempat..mula tunjuk ego..muka tak puas hati.....haih............so, nak aku cakap apa??"lantak kau lah nak jadi apa!" hahaha...betul orang tua2 cakap..."Marah tanda sayang...kalau orang tak marah tu tanda orang tak peduli..."


LIKE! kalau korang pun bengang!!hahaha!

6 komen masuk:

anen berkata...

ade jugak budak camni waktu praktikal..pastu ckp kalau nk sembang sila keluar dgn nada marah gile2 la..pastu baru senyap..n xulang dah perangai tuh kat kelas2 seterusnya..hehe

neesa_jun berkata...

huhu...sabo je la...betul2 tu..dak2 memang takut kena halau dr kelas...benda2 memalukan ja depa takut ni..haih

cik kiwi's berkata...

hahaha. dasyat cikgu..:)

Melody berkata...

fuh..kalau aku yang jadi cikgu ntah macam manalah agak nya.. T_T

salam singgah! ^_^v

neesa_jun berkata...

cik kiwi: dasyat itu harus~huhuhu

neesa_jun berkata...

melody: best jadi cekgu ni...dapat hadiah time hari guru..hahaha

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]