Hey!look here =)

20.2.12

Be strong ok?!

Siapa cakap azam tahun baru mesti di'set' awal tahun ja? tak da kan?..haha.Sebabnya aku ni baru sekarang nak tetapkan apa azam tahun ni...sebelum tu, aku nak tanya...pernah tak alami dihantui dengan kerisauan tentang pandangan orang terhadap kita? Contohnya kita dengan tak sengaja terbocor rahsia kawan baik kita,kawan baik kita terus layan kita acuh tak acuh...kita mula la fikir yang bukan2..fikir dia benci kita la..fikir dia pengaruh orang lain benci kita la..fikir kita dah takda sapa nak kawan la...macam2 kita fikir...padahal satu pun takda yang kita benar2 pasti..cuma andaian....akhirnya kita yang takda 'mood' nak bekerja...pernah tak alami?...kalau tak pernah, sekurang2nya silalah fahami..............huhu..tetiba minta difahami pulak...tak sesuai langsung!...

Ok...pokoknya, aku memang dihantui oleh andaian2 sendiri...aku risau tentang andaian2 orang yang aku sendiri tak pasti betul ka tak...mungkin orang pun tak kisah pasal aku...lagi banyak problem dorang nak fikir...aku pulak tersekat dengan andaian bodoh...merendah-rendahkan diri sendiri....

Tempoh hari aku adalah sedikit masalah...aku mula risau anggapan orang...lantas mengadu la dengan si dia...fuh,lega gila bila cakap dengan dia...tu yang best bila cakap dengan lelaki..lelaki ni lebih realistik...tak meleret2...terus aku tersedar like..."What the hell kan??!..." dorang nak benci ka..tak suka ka...aku tau apa yang aku buat n aku rasa aku betul dengan tindakan aku...so...im strong!!!!! wah!semangat.......

Bila fikir-fikir balik..betul la...persetankan apa orang fikir...takkan kita nak jadi terbaik untuk orang kot....yang penting, kita kena sentiasa yakin!so...antara azam aku tahun ni..jangan fikir sangat andaian orang terhadap kita...kalau tak..kita yang sakit..lemah semangat..Jadi kena sentiasa yakin!keraskan hati!teruskan hidup dan selagi belum mati..masih ada ruang nak perbaiki diri.............aku bersyukur aku masih banyak peluang nak tunjuk cara aku bekerja!...im not looser ok?!hargh! =D


p/s: contoh di atas takda kena mengena dengan orang masih idup ataupun dah tido selama2nya...rekaan sembarangan.hehe

0 komen masuk:

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]