Hey!look here =)

5.7.11

Kerana cerita di sebaliknya...

Sekarang ni tengah sebuk dengan urusan untuk lantikan sah jawatan...if im not mistaken la...bab ni saya pening2 sket sebab bila dah posting tu sebenarnya bukan terus confirm SAH JAWATAN...kena lalui beberapa peringkat lagi...yang saya paham sekarang ni saya kena buat AKUJANJI n MEDICAL CHECK UP (M.C.U)...

So yesterday saya luangkan masa untuk buat medical check up di hospital keningau...i realised hospital ni langsung tak rasa asing bagi saya sebab kerap datang mengiring dak asrama g emergency at night!....but this time saya datang dengan borang nak buat M.C.U...lets skip part urine test n eye test....last sekali saya ke bahagian Jabatan Pengimejan....what??...ok...tempat nak buat XRAY..haha....sapa2 yang penah buat xray for sure tau la kan prosedur dia..kena take off everything...like E.V.E.R.Y.T.H.I.N.G on top saja la...including bra...ahahaha...i dont know why im laughing...dan juga termasuk necklace.....

Ya...saya memang pakai necklace...........so i took it off...g xray...balik rumah...fast forward>>>>>>>>>>> next morning...maksudnya this morning la...i was looking for my necklace...eh2...takde! panik!!selongkar abis...tengok kt kereta..memang xda...so i try to be cool......saya capai hp..trus msg my aunt yang keja kat hospital...asked her kalau2 dia leh tolong tanya sapa2 yang keja bahagian xray untuk tengok ada ka tak my rantai.....kebetulan plak my aunt ni tengah bercuti kat kampung..so dia leh tolong call saja...but my aunt reply was.."takda..but better u go n check for urself..mana tau ada..."

so i went there lepas balik sekolah...and.............YIPPIE!ADA!....


Dorang ingat saya ni anak staff nurse...i explained makcik saya yang keja sini..maybe dia yang called tadi....haha...syukur......

Why i want back this necklace sooooooooo bad??!...sebab.....

its a gift dari si dia............on the last day saya balik dari semenanjung lepas habis belajar /praktikal aritu.....he made an effort untuk cuti n datang kepada saya......fast forward>>>>>>>>>>> masa dia nak kasi rantai ni...(.which i had no idea about this)...saya dah betul2 nak boarding in flight dah...a bit dramatic...macam orang2 kat airport tu freeze sekejap...kami berdua berdiri d ruang yang kosong dan luas...dan masa tu beberapa orang duduk d ruang menunggu macam jadi penonton...dia macam nak melutut dah masa tu..saya halang dia...haha.(ok,saya memang perosak plan romantik)....then dia keluarkan rantai dan pakaikan pada saya...fast forward>>>>>>>>>> saya kena beransur pergi masuk.....dan rantai tu saya biarkan di luar...macam stylo pun ada juga...haha..just imagine..pakai shawl..pastu ada necklace.....i should start that trend..haha...saya biarkan necklace tu begitu sehinggalah saya selamat sampai umah d KK............




siput yang menemani buah rantai tu saya dapat masa family vacation last year di pantai kuala penyu...my aunt yang jumpa...saya ambil jadi buah rantai...unique sebab naturally ada hole untuk saya jadikan buah rantai......it reminds me how happy our family is..............

Sesuatu benda akan bermakna bukan sebab nilai.........tapi cerita disebaliknya...orang kampung saya kata...sentimental value.... =)




0 komen masuk:

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]