Hey!look here =)

8.3.11

Lepak sini kejap!


Saya tak terus balik rumah lepas punch card..saya lepak2 dulu kat opis saya ni(so called opis la kan..which also located kat sebelah pintu ja dengan rumah saya)....untungnya saya menjadi warden adalah rumah saya betul2 berdepan dengan pejabat am sekolah. Cuma dua minit ja dari umah ke pejabat am sekolah tu. Cekgu-cekgu yang lain selalu juga mengusik.."wah, best la dia..umah dekat gila"..saya tak nafikan pun...memang gila pun!...rasa-rasanya inilah asrama yang betul-betul terletak di tengah-tengah sekolah. A great coincidence~

Saya memang rasa bertuah dapat jawatan ni walaupun saya masih terumbang ambing dengan jawatan yang tak pernah saya impikan..menjadi seorang warden...menjadi 'ibu sementara' kepada beratus pelajar perempuan...saya kena kuatkan suara..saya harus pandai jadi bossy!...barulah warden namanya...

Saya rasa bertuah sebab saya boleh berjimat dalam beberapa perkara...saya tak perlu allocate duit minyak untuk transportation...lepas tu saya tak perlu bayar duit sewa rumah dan bil api n air...i've mentioned that in previous entry.syukur sangat!

tinggal seorang-orang kat rumah warden menjadikan saya sangat malas nak balik rumah.takda siapa yang menunggu atau menyambut saya.bosan gila.sebab tu saya adopt anak kucing..anak kucing tu pulak macam sakit peti suaranya..tak dengar langsung dia mengiau!...kesian sungguh...saya dah start bawak dia tidur dengan saya semalam..waktu siangnya saya lepaskan dia bermain di luar...i know saya dah menunjukkan secara terang-terangan childish saya pada pelajar asrama...but what the hell..my ego not that high.


Kembar my adopted kitten..no name so far.taken from google.


Saya tak bagitau si dia pun lagi saya dah menulis semula d blog ni..insyaAllah he gonna like it.niat saya baik.i dont like writing notes di FB.1st, tak fun n i dont want my FB friends read it. 2nd, i like it here better.

Pelik kan..kita tak mahu orang baca..tapi masih menulis.i dont know.i need this space. =) thats all..nothin much.

And for the record..pelajar yang memanggil saya 'nyanyuk' tu dah datang minta maaf dengan saya.Saya dah maafkan pun..saya buat game bingo dalam kelas dorang.

Got an idea.Nanti saya share cara-cara nak buat game bingo dalam kelas sebagai aktiviti kelas. Somehow, saya amat memahami kesukaran guru-guru praktikal/baru mencari idea untuk buat aktiviti dalam kelas.

0 komen masuk:

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]