Hey!look here =)

28.3.11

sajer bergurau sende....

Arini rasa sangat tidak selesa..dengan hidung tersumbatnya..ditambah pula dengan tekak yang sangat gatal ni..arini pulak ada perhimpunan..macam biasa...awal-awal perhimpunan kena sumbangsuara dulu..nyanyi-nyanyi!semangat!semangat!...lalalalalalalalala~negaraku...sabah tanah airku..oppss!masuk ja rangkap pertama untuk lagu kedua ni...kerongkong dah gatal gila...bayangkan orang semua tengah syok melalak!..eh...menyanyi...saya plak terkong!kong!kong! batuk...cheit!...memalukan bangsa betul...abis lagu kedua...saya dah plan nak cabot...tapi laju la plak start lagu ketiga..lagu terakhir..isk!apa kejadahnya nyanyi banyak2 lagu ni!!...hahahaha...saya tahan!!bertahaaaaaaannnn!!!!....macam2 kerut muka keluar kot~...depan saya pulak adalah big boss!...sekali dua terlepas jugak batuk ke telinga dia...hihihihihi....habis lagu ketiga...saya laju2 keluar dari dewan~batuk sepuas-puasnya...macam nak terkoyak kerongkong rasanya...owh!

jadi hari berlalu begitulah...batuk...buang mucus!(hingus ler..)..hmmmpppphhh....hembus sekuat ati....sampai la kelas saya yang terakhir...di waktu yang terakhir...owh...sangat tak larat...saya masuk kelas Jauhari...memandangkan masa ada 35minit ja...saya pun tak larat nak bersuara kuat tatkala suara cam gorilla ni...jadi saya beri latihan pada dorang dan duduk d meja guru...sambil saya perhatikan gelagat anak2 murid saya...memang nakal!...aduiii...

Kemudian saya dengar yusri menjual pantun pada rakannya...pantun dua kerat...tak terjawab si Junaid...yusri bangga...saya terfikir nak menjual pantun juga...lalu saya.....

"Yusri, kamu dengar pantun cikgu....

Beli cerek,
Beli curut,
Sudah pendek,
Banyak mulut..."

Pecah berderai ketawa satu kelas...saya tersenyum!..hehehehe...jahat pulak rasanya...yusri hanya tersengih sambil kawan-kawannya mengasak yusri membeli pantun saya...tapi yusri buat tak endah..baru dia fokus membuat latihan yang saya bagi...

35minit masa berlalu...sebelum saya lepaskan pelajar saya pulang....saya berkata lagi pada yusri...

"Yusri,mau dengar lagi pantun cikgu?.."

Yusri tersengih menggeleng...

"Ala..dengarlah..." Saya tetap mahu dia dengar..

Sementara yang lain turut beri perhatian pada saya...

"Suara garau,
Tertelan bara,
Cikgu bergurau,
Janganlah marah.."

Yeeeaaahhh!!!sorakan dari pelajar2 yang lain...saya hanya tersenyum...dan pelajar semuanya bubar ingin pulang....

Seronok pulak rasanya...langsung tak marah2 harini... =)

4 komen masuk:

anen berkata...

haha chomel~

neesa_jun berkata...

siapa chomel anen??akak ka??oh!terimakasih daun keladi...lain kali puji lagi...huahuahuahahua~~

Mr_Ars berkata...

syg......................i like this!!!!abg kagum dgn syg...sayang syg!!!

neesa_jun berkata...

sayang abg!!!!!!!!!!!!!!! =D

 
Aim for 50! - Simpl3 Grey Template - Design by [P0L5K4H4CKR3W]